mätt o belåten

Hemma från mormor nu....

Och vet ni vad som hände på vägen hem? Okej jag kör på E4... fort, för fort. Men släpper på gasen när jag närmar mig Nyköping... vikken tuuur! Där stod farbror polisen... jag klarade mig. Och jag körde av motorvägen, första jag ser, POLISEN och dom vinkar in mig. Ahhhhhh jag har aldrig blivit stopapd förut.
Aja rutinkontroll, får blåsa och visa körkort. Så går dom runt bilen och kollar... han frågar om det är min bil och jag säger att det är det. Han går runt och kollar en gång till och frågar om jag har besiktat bilen. Nej det har ja inte gjort, köpte den i okt. Jaha och då säger han att han måste kolla upp i datorn...
ehhh okej ... då blir ja lite fundersam... han är borta ett tag och sen kommer han tillbaka... får tillbaka mitt körkort och han kollar in min ruta ( som har ett stenskott som har fått rutan att spricka) och DET måste jag fixa... ajabajja sa han...Jag antar att han var tvungen att kolla upp i datorn att jag har betalat skatten för jag har inte satt på det nya skattemärket... hehe, bilen är för skitig...
Sen fick ja åka....
Min första poliskontroll.....usch va mitt hjärta banka...varför blir man rädd? Jag vet att jag inte är full och att jag har körkort men liksom endå bankar hjärtat som det ska komma ut...

Well...imorrn är det jobb igen....
Sleep very well... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0